14.06.2018

Automatiskt smådelslager för VAHLE Group i Tyskland

• Kraftfullast i sin klass; Jungheinrich Miniload STC 2B1A • Minimerade energikostnader genom SuperCaps • Helhetslösning inom intralogistik från en enda leverantör

Automatiskt smådelslager för VAHLE Group i Tyskland

Kort efter världspremiären för Jungheinrich’s nya produkt Miniload STC 2B1A, kom första beställningen av denna nyhet för automatiska smådelslager. Tyska koncernen VAHLE Group, som producerar system inom energi- och datakommunikation, gav Jungheinrich i uppdrag att bygga ett automatiskt smådelslager. Kärnan i logistiklösningen är nya Miniload STC 2B1A som kommer att skapa 7314 lagringsplatser med intern förflyttningshastighet på 6 meter per sekund. I smådelslagret används två olika format samtidigt – 600 x 400 mm lådor, som lagras dubbeldjupt, samt 300 x 400 mm lådor, som lagras fyra avseende djup och bredd. Implementationen beräknas klar i slutet av 2018.

Jungheinrich Miniload STC 2B1A anses som kraftfullast i sin klass för automatiska smådelslager. Den har energibufferts kallade "SuperCaps". De lagrar energin som skapas under bromsning och återför den till drivsystemet under acceleration. Därför har Jungheinrich kunnat sänka energiförbrukningen med upp till 25 procent.

Jungheinrich har utformat STC 2B1A för maximal effektivitet avseende platsutnyttjande. Genom innovativ utformning av flera delar har detta Miniload lägst dimensioner i sin klass. STC 2B1A låter kunderna spara utrymme och samtidigt vidhålla samma lagringskapacitet eller expandera lagerkapaciteten och öka produktiviteten. En annan innovation är den nya moduldesignen av stativet. Trots sin lättviktskonstruktion, håller enheten hög stabilitet ända upp till 25 meter.

Förfrågan online

Har du några frågor? Kontakta oss.

Fråga online direkt

Anmälan nyhetsbrev