Nico Rosberg blir varumärkesambassadör för Jungheinrich
08/29/2022

"Vi är pionjärerna inom intralogistik" – Jungheinrich lanserar global varumärkeskampanj om innovationsfrågor med varumärkesambassadör Nico Rosberg

Samtidig lansering av digital varumärkeskampanj världen över.

Hållbarhetsentreprenör och formel 1-världsmästare Nico Rosberg är varumärkesambassadör

Kampanjen syftar till att öka den globala varumärkesmedvetenheten och positionera Jungheinrich som en attraktiv arbetsgivare

Att vara pionjär - det ligger i Jungheinrichs blod. I nära 70 år har företaget utvecklat och producerat banbrytande lösningar för intralogistik. Nu bryter företaget också ny mark inom marknadsföring. "Som ett traditionellt varumärke måste vi ständigt återuppfinna oss själva och driva innovation. Detta gäller inte bara våra produkter utan även vår varumärkeskommunikation. Därför förlitar vi oss för första gången på en rent digital kampanj som vi rullar ut samtidigt på fem kontinenter, förklarar Linda Duffy, Vice President Marketing på Jungheinrich.

Fokus på pionjäranda och autentisk varumärkespersonlighet

Den digitala kampanjen med påståendet: "We're the Intralogistics Pioneers" är avsedd att öka Jungheinrichs varumärkeskännedom, särskilt bland digitalt kunniga kundgrupper, och samtidigt presentera Jungheinrich som en innovativ och attraktiv arbetsgivare som driver de framtida ämnena automatisering, elektromobilitet och hållbarhet framåt. – Den här kampanjen visar vilka vi är och vilka vi letar efter som vill göra skillnad och hjälpa till att forma intralogistikens framtid, säger Duffy. Stödet kommer från Jungheinrichs varumärkesambassadör, Nico Rosberg. Hållbarhetsentreprenören och 2016 års världsmästare i Formel 1 är medgrundare av Greentech Festival, en global plattform för framtida teknik. "Nico brinner för innovativa och visionära ämnen. Precis som vi. Tillsammans vill vi använda vår pionjäranda och kommunicera våra idéer för framtidens hållbara lager ännu starkare. Jungheinrich är det framtida varumärket för intralogistik och vi vill positionera det som sådant." Jungheinrich förlitar sig också medvetet på sin egen arbetskraft för att göra detta: "Kollegor över hela världen är viktiga multiplikatorer som interagerar med kunder och potentiella nya talanger varje dag och väcker vårt varumärkeslöfte till liv", säger Duffy.

Koppla varumärket med framtidens ämnen

Konsekvent fokuserar kampanjen på ämnen som hållbarhet, effektiv och klimatvänlig drivteknik och automatisering av lagerprocesser. Jungheinrichs banbrytande roll inom litiumjonteknik för intralogistikbranschen, företagets omfattande expertis inom elektromobilitet och integrerade energisystem samt AI-lösningar för lager- och truckflotthantering tjänar alla till att  understryka företagets innovations- och hållbarhetskunnande. 

"Hållbarhet är djupt förankrat i Jungheinrichs företagskultur", betonar Duffy. "En ansvarsfull användning av våra resurser är en fråga som ligger oss varmt om hjärtat. Vi vill sätta impulser, lämna väl upptrampade stigar och våga prova något nytt. Det är just denna anda som kampanjen 'Intralogistics Pioneers' förmedlar."

Om du vill veta mer om kampanjen, klicka här.

Har du några frågor?