Call4Service
Kontaktformulär
040 - 690 46 00 Telefon – Växel Välkommen att ringa vår växel för hjälp
Nyhetsbrev
Carsten_Duus_2019_1
11/29/2019

Utökat svenskt-danskt samarbete för Jungheinrich genom ny VD-roll


Jungheinrich utökar samarbetet mellan sin svenska och danska organisation ytterligare, genom att nu tillsätta en kombinerad svensk-dansk VD-tjänst. Rollen har tillfallit Carsten Duus som varit VD för Jungheinrich i Sverige sedan 2015. Koncernen vill skapa synergieffekter som ger mervärde för kunderna.

Som pionjär av innovation och utveckling inom intralogistikbranschen väljer Jungheinrich ständigt nya djärva mål för framtiden. Just nu genomgår koncernen en global effektiviseringsprocess utifrån kundfokus. Man vill skapa ännu fler mervärden för kunderna och möjliggöra ännu snabbare hjälp vid den tid och plats som kunderna behöver. Som del i detta gedigna arbete utökas nu samarbetet mellan den svenska och danska organisation ytterligare. Detta genom att en kombinerad svensk-dansk VD-tjänst tillsätts. Rollen har tillfallit Carsten Duus som redan varit VD för Jungheinrich i Sverige sedan 2015.

Hans-Herbert Schultz är regionchef för norra och östra Europa inom Jungheinrich-koncernen. Han berättar: ”Det gläder mig att Carsten tar över detta utökade ansvar. Carsten är en erfaren ledare med nya idéer och engagemang. Denna organisationsförändring möjliggör ännu närmare samarbete mellan Danmark och Sverige, så att kunderna i framtiden kan få ännu starkare mervärden.”

Kundfokus har varit Carstens mål från första dagen på Jungheinrich. Redan inför tillträdandet som VD i Sverige 2015, sa han: ”Min roll blir att sätta kunderna i centrum i allt vi gör; från ledningsmöten till dagliga samtal med kunder, från rekrytering till utbildning av våra medarbetare. Överallt måste vi tänka på hur vi kan öka mervärdet för kunderna ytterligare”.

Sedan dess har Carsten bland annat initierat flera digitaliseringsprojekt och förbättringsprojekt inom såväl sälj- som eftermarknadsorganisationen. Om sin nya utökade VD-roll och synergieffekterna för kunderna, berättar Carsten: ”Jungheinrich Svenska har sedan 2015 fördubblat omsättningen genom att hålla fast i kundfokus och mervärde for våra kunder. Med gemensam ledning och strategi för den svenska och danska organisationen kan vi växa mer och bli ännu bättre på att leverera mervärde till våra kunder.”

Har du några frågor?