För att visa denna sida krävs ditt medgivande.
Innehåller på sidan kan inte visas med dina nuvarande cookie-inställningar.
Vänligen acceptera cookies som heter ”marknadsföring” för att visa detta innehåll.
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Truckar & Produkter
Ställage och lagerinredningar
Ställage och lagerinredningar
Ställage och lagerinredningar
Truckar & Produkter
Truckar - Alla modeller
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckar & Produkter
Truckbatterier och laddningsteknik
Truckbatterier och laddningsteknik
Truckar & Produkter
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Automation & System
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Service & Reservdelar
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Lösningar & Referenser
Lösningar & Referenser
Lösningar & Referenser
Truckar, automatisering, intralogistik | Jungheinrich
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Kontakt & Om oss
Höglager: Med ett 30 meter högt helautomatiserat lager ska en av världens ledande producenter av mobilkranar förse världen med reservdelar.
Från juni 2023 skall en av världens ledande tillverkare av mobilkranar hantera sin världsomspännande distribution av reservdelar på nytt sätt; med ett 30 meter högt helautomatiserat höglager för pallar och lådor, levererat av Jungheinrich.
Mobilkrangiganten samarbetar med Jungheinrich för att bygga ett nytt reservdelslager vid huvudkontoret i Baden-Württemberg i sydvästra Tyskland.
Hjärtat i logistiklösningen är ett automatiserat höglager för pall med totalt 18 000 platser fördelat på 6 krangångar. Silobygget med 80 meters längd, 75 meters bredd och en höjd på 30 meter, får en imponerande storlek. Dessutom kommer ett automatiserat miniload smådelslager med två gångar i trefaldigt djup– med totalt 40 000 lagerplatser.
Med dessa två lagertyper uppnås maximalt platsutnyttjande för Liebherr’s distribution av reservdelar och samtidigt ökas produktiviteten. Företaget vill med det nya lagret sätta nya standarder avseende kvalitet, funktionalitet och säkerhet samt säkerställa konsistent hög tillgänglighet av sina produkter.
Lösningen som Jungheinrich har utvecklat för Liebherr, omfattar dessutom styrning och visualisering med Jungheinrich WMS (lagerstyrningssystem), som säkrar högt tempo vid insättning och uthämtning av reservdelar med hjälp av två lasthanteringsenheter i de helautomatiska processerna. Så säkrar Liebherr driften dygnet runt.
I dialog med Liebherr’s affärssystem övertar WMS-systemet kontrollen av det automatiserade lagret och även alla andra lagerprocesser i de manuella lagerområdena. Alla funktioner och lösningar är skräddarsytt för Liebherr’s specifika behov. Detta inkluderar bland annat förhandsplock av lådor med Pick-by-/Put-to-light. Dessutom sker en pick-and-pack-plockning i fraktlådor på samma sätt som förhandsplock av lådor och på en annan arbetsstation plockas båda från pall och godset blir konsoliderat med de förhandsplockade lådorna till kundens fraktlådor. Målet är maximal effektivitet och full översikt i all internlogistik i det centrala reservdelslagret hos Liebherr.
“Logistiklösningen vi har utvecklat för Liebherr star ut särskilt för sin höga flexibilitet. Lösningen kan enkelt expanderas och är därför redan utrustad för framtida tillväxt inom reservdelsverksamheten. Här har Jungheinrich gjort allt - från planering, projektutformning och konstruktion,” berättar Robert Schad, ansvarig projektledare från Jungheinrich.
Nyhetsbrev
Anmäl dig nu